Tatarský biftek - tatarák a jak ho jíst na keto dietě - recept


Když jsme se poznali s mým mužem, tak na jedné z prvních večeří v restauraci jsem si dala jako předkrm tatarský biftek. Můj muž se úplně zhrozil, jak něco takového jako syrové maso můžu vůbec jíst. Pak neodolal a ochutnal a tatarák si zamiloval natolik, že si ho naopak dává téměř vždy 😉
Občas ho tedy udělám i doma. Naštěstí již lze koupit připravené maso přímo na tuto pochoutku, takže příprava zabere jen chvilku. Dobré maso je základ. Ingredience, které přidáváme se můžou samozřejmě měnit dle chutí a nálady. A skvělé je, že tento recept se dá s úspěchem použít i na keto dietě.

Ingredience:
  • hovězí maso na tatarský biftek - buď předem mleté nebo libové zadní hovězí, které si namelete nebo naškrábete dle vašich preferencí doma
  • cibule - já jsem použila jarní cibulku, ale šalotka je též výtečná
  • okurčičky - použila jsem pálivé nakládané okurčičky, ale lze použít i obyčejné či vynechat nebo nahradit kaparou
  • lžíce kvalitního kečupu se sníženým obsahem cukru 
  • hořčice
  • lžička worchestru
  • pepř
  • sůl
  • žloutek nebo olivový olej nebo olej ze sezamových pražených semínek
  • okurka hadovka nebo lowcarb chléb na topinky
  • česnek


Hovězí maso. 


Nakrájená jarní cibulka najemno.


Okurčičky nakrájené najemno.


A mícháme.
Osolené, opepřené maso smícháme s hořčicí a kečupem a worchestrem.
Doporučuji ochutnat a případně dosolit. Tentokrát jsem přidala i lžíci oleje z opražených sezamových semínek místo žloutku, který tatarský biftek zjemní.



A podáváme dozdobené jemnou cibulkou a okurkou, která slouží k nabírání místo pečiva.


Dobrou chuť!





Komentáře

Oblíbené příspěvky